Úgy fest a városvezetés most, mint egy álmodozó diák, akit hirtelen felszólítottak és most kapkodva és hadarva próbál válaszolni arra a kérdésre amit nem is hallott meg. Mással nem lehet magyarázni, hogy dr. Kriza Ákos most már mindenkivel egyeztet, autóutakat akar építeni és megannyi képtelen tervvel bombázza a közgyűlést, mint például az árkon-bokron, de főleg hegyen völgyön átvezetett keleti irányú körgyűrű, mely technikailag megvalósíthatatlan, már a tervezése is vállalhatatlanul drága, haszna pedig semmi.
Vagy az Y-híd, és a 3-as út elterelése és átterelése a Vörösmarty lakótelepen.
Van amire még ilyen mesebeli válaszokat sem tud adni, ott bőszen egyeztet a lakosokkal, egyeztet az Avason, egyeztet a Lyukó-völgyben.
Kriza úr ezzel a kapkodással kit akar átverni? Vagy azt hiszi ezzel feledtetheti azt a két évet, amikor csak ült a babérjain és tettek nélkül nézte, ahogy a város adósságállománya nő? Azt hiszi, hogy a Miskolciak beérik parttalan egyeztetésekkel?
Itt a tettek ideje polgármester úr! A város élni akar, de önök nem tesznek semmit ezért, csak nézik ahogy a számtalan mesébe való ötletük mögött a fiatalok szép csendben, de nagyon gyorsan hagyják el a várost. Fiatalok nélkül, lakosok nélkül nincs Miskolc, de akkor nem kell polgármester sem.
Közbiztonságot nem fog szülni egy húszfős - hű de nagy létszámban jelentek meg az emberek - lakossági fórum. A biztonsági kamera fog. A rendőr is. Az is segít, ha a rendőrnek van autója, felszerelése, netán egy szolgálati lakása.
Önök szörnyülködnek a Lyukó-völgy helyzetén pedig már volt két évük, ami alatt tehettek volna érte.
Önök megpróbálnak átszervezni mindent, ami a kezük ügyébe kerül, de fogalmuk sincs hogy milyen hatással fog járni. Önök a Búza térről a Tiszaira helyeznék a zsúfoltságot, egy lakótelepre telepítenék a város legforgalmasabb csomópontját. Ezzel csak áttelepíteni tudják a problémát, nem megoldani.
A tömegközlekedés átszervezése a jó példa: az Egyetemvárost megközelíteni most sem könnyebb, az ME járat létrehozása cáfolja azt, hogy a 31-es lerövidítésének volt valami értelme. A hosszú 12-essel megjelentek az egymás után vonatozó 22-es és 12-es járatok, melyek így egyáltalán nem jelentenek sűrítést az Egyetem felé, de legalább jó sokba kerülnek a félig üres buszok. A Bosch-hoz továbbra is gyalogolniuk kell az embereknek, a gépkocsiforgalom rohamosan nő, miközben sem a város, sem a levegő nem bír el többet, hisz gyakorlatilag november közepétől márciusig szmogriadót kellene elrendelni.
Hol van a megoldás a közlekedésre? Hol van az új igények kielégítése? Hol vannak az új munkahelyek? Hol van a családbarát város? Hol van a fiatal barát város? Hol van a zöld Miskolc? Hol van az egészséges és élhető Miskolc? Hol van a 21. századi Miskolc?
Kérem, könyörögve kérem a város nevében Kriza úr, jól gondolja át milyen terveket rajzol, milyen tanácsokat fogad meg: minden visszahull az ön fejére, és ez lesz az ön sírfelirata, mert ez a pozíció ezzel jár.