Avasalján

Mindennapok és holnapok a borsodi megyeszékhelyen

21. Tiszai pályaudvar

Romok helyett Keleti kapu

2013. november 26. 08:00 - Alex_W

Amikor megérkezik valaki a városba, legyen hazatérő miskolci, vagy a városunkba érkező üzletember, vagy turista eléggé vegyes látvány fogadja. Mióta bezártuk a Bogáncs utcai szemét telepet, azóta szerencsére már nem a szemétszag jelzi a vasúton érkezőnek, hogy megérkezett, de miután leszáll a vonatról, még mindig a lehető legrosszabb arcát mutatja a város: romokat - hogy másról ne is beszéljünk.

A Tiszai pályaudvar épülete az egyik legszebb vasúti épület hazánkban, ráadásul a 2000-res évek elején fel is újították, azóta, teljes pompájában és valóban európai színvonalon fogadja a vendégeket. De ezzel véget is értek a pozitívumok. A pályaudvar peronjainak a teteje rendszeresen beázik, és omlásveszélyesek a vasbeton szerkezetek. A vágányokat összekötő aluljáró sem épp a legjobb állapotban van. Gyakorlatilag az állomásépületen kívül minden azért kiált, hogy végre felújítsák.

A Kandó Kálmán tér rendezése is évek óta húzódik.  Gyakorlatilag az egész környék tönkrement - mert hagyták tönkremenni. A pályaudvar melletti posta épületén kívül csak romok veszik körbe a teret, nyoma sincs rendezettségnek. A kiürített munkásszálló magába omlik össze, miközben a tér másik oldalán a félig felszámolt, aztán úgy hagyott MÁV-telep házai teszik ugyanezt.

A pályaudvarnak és környékének azonnali segítségre van szüksége.


Keleti kapu - komplex városrehabilitáció

Én olyan Tiszai pályaudvart szeretnék, mely maradéktalanul megfelel a "Keleti Városkapu" szerepének. Egy intermodális állomás, ami kapcsolatot teremt a MÁV a Volán és a helyi közlekedés járatai között, s mint ilyen a város minden részével össze van kötve. Szeretném ha a Pályaudvar peronjainak felújítása - a ronda, és veszélyes vasbeton esővédő eltávolítása és helyébe egy világos, könnyű, de tartós tető felépítése - mellett ide helyeznénk a túlzsúfolt Búza térről a buszpályaudvart. Hely van elég: csak el kell takarítanunk a romokat.

Biztosítanánk a pályaudvar összeköttetését minden városrésszel: főleg az Egyetemmel és a Bosch gyárral való összeköttetés a legfontosabb.

Az intermodális állomás létrehozása - aha jól csináljuk - nem csak a belvárosi zsúfoltságot csökkentené a városközpont terheltségének csökkentésével, hanem egy lökést adhatna a városrész rehabilitációjának is. Egy ilyen csomópont mellé szívesen telepednek üzletközpontok, és ami fontosabb irodaházak, vállalkozások. Talán sikerülne így életet lehelni azokba az ingatlanokba melyeket még meglehet menteni, nem csak a Tiszai pályaudvaron, de a Baross utcában is.

Egy ilyen állomás létrehozása amúgy is szükségszerű, hisz Miskolc a megye legfontosabb közlekedési csomópontja is. Így ha nem akarjuk, hogy a Miskolcra bejárók a forgalmi dugókat növeljék autóikkal, és a belvárosi szmog megfojtson mindenkit, nem akarjuk, hogy a belvárosban tovább növekedjen a közlekedési káosz, akkor meg kell teremtenünk az utazás XXI. századi, európai színvonalú feltételeit. Mert igenis lehet versenyképes, utas központú közösségi közlekedést csinálni.

Ha mi nem csináljuk meg, akkor senki sem fogja helyettünk, s akkor csak tovább romlik a pályaudvar helyzete: a pisi szagú aluljárók, a rendezetlen romok, és a csikorgó villamos-hurok.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avasalja.blog.hu/api/trackback/id/tr645652575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása