Avasalján

Mindennapok és holnapok a borsodi megyeszékhelyen

47. Az eltűnt másfél milliárd forint nyomában

Az isten pénze nem elég - avagy az igazság borsos ára

2016. április 20. 16:00 - Alex_W

Legalábbis annak, aki az igazságot szeretné feltárni ebben a városban. Miután meguntam, hogy elektronikus levelezésben elérhetetlenek és személyesen bevittem az adatigénylésemet, hogy mégis mennyi az annyi és hova vándorolt az a másfél milliárd forint, amit a soha meg nem nyíló Science múzeumra költöttek, kaptam választ.

Csak nem a kérdéseimre.

Ám előbb még el kellett magyaráznom nekik telefonon - még szerencse, hogy a telefonszámomnak utána tudtak járni - hogy hogyan kell nekem válaszolni. Na nem mintha olyan nagyon bonyolult lenne, egyrészt leírtam a papírra, amit átnyújtottam a Városfejlesztési Kft. igazgatónőjének, másrészt egy ötödikes is simán tudja kezelni a KiMitTud-ot.

A telefon hívás után már izgatottan vártam a levelet, ám mélységes csalódásomra egy roppant részletes számla érkezett meg, valamint egy eget verő összeg.

Mert ma Miskolcon az igazságot meg kell fizetni - s borsos áron mérik.

Konkrétan 1207 oldalért kérnek tőlem 120 700 magyar forintot és az áfát, vagyis 153.289 összegű konvertibilis, kemény magyar forintot.

Miért?

A másolatok díja ennyi. Gondolom digitalizálás miatt ennyi, mert kizártnak tartom, hogy ezt az összeget azért kérnék el, hogy egy pendrive-ra rámásolják a dokumentumokat. Ezek szerint Miskolcon nem használnak számítógépeket és írógépen gépelik le a pályázatokat - ami pont hogy nem igaz, mert amikor bent voltam a titkárnő asztalánál azért ott duruzsolt egy kedves kis asztali számítógép. A számlákat is gondolom mind papíron tárolják a könnyebb visszakereshetőség végett. Ha meg egyszer kigyullad az irattár, akkor már senki sem fogja tudni, kinek mennyit és miért fizettek ki, ha kifizették egyáltalán.

Úgy látszik a Digitális Miskolc jött és hopp kikerülte a Városház teret - de a Városfejlesztési Kft.-t mindenképp.

Ami így 2016-ban megdöbbentő.

De nem adom fel. Így a tanár tüntetések után az fogalmazódott meg bennem, hogy van-e Miskolcon másik 150 olyan kíváncsi ember, mint én? Van-e rajtam kívül 150 polgár, akit érdekel, hogy a tisztelt városvezetőink merre szórtak el másfél milliárd forintot és hajlandó rááldozni egy szendvics árát?

Te sem adod fel? Akkor támogass az igazság megismerésében!

Nem vagyok Juhász Péter, nem célom milliomos mártírrá válni, de egyszerűen képtelen vagyok kigazdálkodni ezt az összeget a saját költségvetésemből.

Szerintem van Miskolcon 150 ember, aki egy szendvicsről le tud mondani és az árát erre célra felajánlani. Épp ezért gyűjtést szervezek, egy elkülönített számlán gyűjtve az összeget. Ha úgy gondolod, hogy te is kíváncsi vagy rá, mire ment el a város pénze, akkor támogasd a munkám, támogatásodat az Erste Banknál vezetett 

11600006-00000000-67573314

számú számlára várom. Cserébe csak annyit ígérek, hogy az egész adathalmazt megkapod, hálás köszönetemmel együtt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avasalja.blog.hu/api/trackback/id/tr758411936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása