Kezembe került a következő évi vasúti menetrend tervezet. Természetesen egyből a Miskolcot érintő részhez lapoztam, és megdöbbentem. Miskolc egy kicsit megint messzebb került.
A legújabb menetrend szerint ugyan a város földrajzilag maradt ahol van, s hála a nyáron elvégzett felújításoknak, a menet idő sem nőtt számottevően. Ugyanakkor a Budapest-Miskolc között járó gyorsvonatokat megfelezik, s az eddig nagyjából kétóránként járó gyorsvonatok mostantól négy óránként fogják egymást követni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Budapestről 6 órakor és 10 órakor induló első gyorsvonat megszűnik, a délután 2 órakor induló gyorsvonat is csak pénteken fog járni,
Az sem fog jobban járni, aki délután szeretne elindulni Miskolcról: megszűnik a fél négyes és a félnyolcas gyorsvonat, így mindazokkal kiszúrnak, akik este indulnának, de nem szeretnének Budapestig utazni.
Mint látható, a vasút szeretné az utasok az óránként járó Intercity járatok felé terelni, ugyanakkor senki nem számolt azokkal, akik ezeket a járatokat nem a teljes vonalon - Budapestig - szerették volna igénybe venni. Ad abszurdum, ha valaki a Hatvanba szeretne eljutni, az mostantól a MÁV-osan kiszámítható gyorsvonat helyett kénytelen betervezni egy Füzesabonyi vagy egy Budapesti átszállást és jóval hosszabb menetidőt. Nem is beszélve azoktól az ingázókról, akik eddig ezekkel a vonatokkal értek be a megyeszékhelyre, hisz a gyorsvonatot még csak regionális szinten sem pótolják.
Előre látható, hogy ha ez a menetrend megvalósul, akkor mind többen fognak inkább autóba szállni tovább terhelve a már így is túlterhelt és zsúfolt miskolci utcákat.